Concepte pedagògic, metodologia i estructura

La Catescola està dirigida a nens i nenes a partir de 3 anys i fins als 12 anys. Aquest curs 2017-18 obrim un grup per als més menuts de 2 anys. Aquest grup però no farà 2 hores de classes com la resta de grups, si no que només farà un taller de 45min. Així tenim els següents grups:

  • Babys
  • Petits
  • Mitjans 1 i 2
  • Grans

OBJECTIUS GENERALS DE LA CATESCOLA

  • ajudar i recolzar el desenvolupament de la identitat catalana en un contextalemany
  • recolzar la constitució de la identitat de pertenença a un grup
  • ajudar en l’adquisiciód’unes pautes deconvivènciacap a la col.laboracióamb el grup i cap a la integració
  • ajudar al desenvolupament de la confianca en si mateix, el respecte i l’autonomia
  • recolzar a nivellcognitiu i motriul’aprenentatge de la llengua.
  • reforçarl’educació mediambiental.

 

  1. METODOLOGIA: com treballen els Mestres dins la Catescola?

A Alemanya els nens i nenes no comencen a aprendre a llegir i escriure fins a que comencen l’educació primària amb 6/7 anys. Per tant excepte a les classes d’alfabetització 14324164_1787093918228673_7734875311093337516_oi el club de lectura i escriptura, a la resta de classes treballem la llengua exclusivament de forma oral. Ho fem principalment d’una manera lúdica ja que, per nosaltres, jugar és la millor manera d’aprendre i així reforçem el vincle dels infants amb el català. A cada classe, l’actitud del professor cap a l’infant és d’escolta i receptiva, deixant espai per a l’expressió de cadascú respectant el temps dels infants; evitem les correccións i escoltem sense forçar totes les intervencions de cadascú. Es treballa en grups petits, amb un clima positiu i motivador.

METODOLOGIA GENERAL DE LES CLASSES 

A la classe de català treballem :

 OBJECTIUS CONTINGUTS
 la comprensió i expressió oral  mitjançant la lectura de contes breus
 la consciència fonològica de la llengua catalana  sons característics del català i que no existeixen en alemany
el reforç dels recursos lingüístics dels infants tant expressius com comprensius sintaxi
 el desenvolupament del vocabulari bàsic  a través d’escenificació de moments de la vida quotidiana (material visual)
 el potenciament del creixement lingüístic de forma progressiva  jocs amb el llenguatge, refranys, endevinalles

Calendari escolar berlinès dividit en 3 avaluacions: 15179029_1819026888368709_6435337640036356063_n

  1. Trimestre: setembre-desembre
  2. Trimestre: gener-abril
  3. Trimestre: maig-juliol

En acabar cada trimestre s’entregarà un certificat d’assistència amb un informe dels continguts treballats a classe.

 

  1. ESTRUCTURA

El concepte pedagògic de la CATESCOLA es basa en l’adquisició i aprenentatge de la llengua catalana a través d’un apropament multidisciplinar i 15156932_1819026821702049_4712203681114268817_omultisensorial. Per aquest motiu, la base de l’escola és la combinació de l’aula de llengua amb l’aula creativa. Paral.lel a les classes dels dissabtes, Catalanets e.V.  reforça els objecitus de la CATESCOLA  organitzant activitats conjuntes com la celebració de les
festes tradicionals, excursions a la natura, colònies, etc… Totes elles formen part del nostre concepte per a apropar el “fet” català als infants i/o a les seves famílies.

  • AULA DE LLENGUA: classes de català, classe d’alfabetització, club de lectura i escriptura
  • AULA CREATIVA:tallers de música, ciència, plàstica i dansa